lördag, september 29

Lördag

Vi sov länge idag, båda jag och Tobias. Vaknade inte förrän kl 9, mannen gav sig iväg vid 06:30 men då var jag knappast vaken så jag minns att jag mumlade något om hejdå, ha det så roligt.
Ärendena i stan klarades av ganska kvickt, jag hittade dock ingen jojobaolja som jag ville ha.
Men den nyöppnade hälsokostaffären skulle plocka hem till mig så jag ska hämta på onsdag.
Jag har dock gjort en ny omgång handcreme. Jag hade lite ringblommor och lite lavendel som jag hade lagt i olivolja och det har fått stå och dra i en dryg vecka så den oljan använde jag. Jag tror att det blev samma konsistens som förra gången fast nu med doft av vanilj/lavendel. Det doftar i hela huset :) testade att stöpa ljus oxå, även dessa fick vanilj/lavendel-doft.
Men trixet att få till det med veken har jag inte kommit på. I min leverans på posten så fanns det en ljusform med en genomförare men det stod inte HUR man skulle föra....
Jag får nog testa lite till innan jag greppar det helt och hållet.

I samma leverans fanns det knådvax i olika färger. Jag tänkte få till någon snygg dekoration och funderade på att linda "vaxsnöre" i mörkgrönt runt hela ljuset. Hmmmm, hur göra en låååång remsa ????
Mangeln!!! måste ju funka hur bra som helst....

Det gör det nog men INTE med vaxet mellan två foliebitar.
Det kunde jag ju fattat min ärthjärna att foliet skulle gå sönder :-))))))))

Några snören har jag inte fått till än men skam den som ger sig.
Nya tappra försök imorgon, undrar om jag hinner springa runt med dammsugaren också....

Nu är det snart dags att krypa till kojs med Tyskungen.
Jag kan läsa hur länge jag vill ikväll utan att få dåligt samvete för att jag är tråkig och glömmer att jag har en make ;-)

Ny rapport om ljusen och handkrämen imorgon.

"Multum legendum esse, non multa" - Mycket, inte mångahanda, bör man läsa

Inga kommentarer: