måndag, april 28

Kiropraktorbesök nr 2

var det dags för idag och jisses vad det knakade.
Han drog i fötter , ben, nacke, höfter (fråga inte hur det gick till)
tänjde ut sätesmusklerna (nej, jag tänker inte berätta hur det gick till) tryckte och klämde.
På köpet fick jag tre övningar som jag ska göra här hemma.

Där ligger man på en bänk iklädd trosor och bh åsså förklarar han hur övningen ska gå till.
"Ok, ner med svanken i bänken och möt upp med bröstkorgen, spänn magmusklerna. "
Mhmmmm, jaha ok, jag fattar.....
"Känn på magmusklerna så att du märker att de får jobba" säger han och trycker in ett finger i magen på mig....å guuuud.....det kändes som om jag hade ett späcklager på magen tjockt som på en välgödd säl, nu får jag nog banta en vända...

dags för magövningarna och sedan boken, Marian Keyes "Tankar på sängkanten"

Inga kommentarer: