torsdag, april 24

Kiropraktor-besök

var det idag och nu känner jag mig som om någon kört över mig med ångvält.
Det knakade rejält och han stretchade ut en muskel som jag inte riktigt visste fanns...den sitter på insidan av ryggraden och kallas för höftböjarmuskeln (tror jag att det var).
Är denna muskel spänd så får det till följd att ryggraden blir extra svankig och det i sin tur gör att mina stackars fasettleder ( tjusigt namn eller hur? ) ligger o gnager mot varandra hela tiden och i o med att det är i dessa leder jag har förslitningar så finns det inget emellan som dämpar, det är med andra ord ben-mot-ben.
Tacka f_n för att det gör ont!

3-4 besök till så ska det nog göra susesn. Nacken gav han sig inte på idag utan den får vänta tills på måndag. Huvudvärken har lättat lite och det är jätteskönt.
Armarna känns som om de var en meter längre än vanligt så jag antar att axlarna har ramlat ner en bit.

Kiropraktorer är fantastiska, de känner o klämmer, drar o sliter. Men vilken lättnad det är när det onda börjar ge med sig.
jag kommer att sova som en sten i natt, slumrade till på soffan vid halv åtta draget och nu är jag sådär skönt trött.

Go'natt världen och sov så gott :)

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Härligt att det lättade lite!
Ha en skön helg, kram