fredag, april 25

Frisören....

är det alltid skönt att gå till. Idag hade jag ett besök inbokat. Min "gamla" frisör har tyvärr varit tvungen att sluta som frisör pga allergi så jag skulle idag bli klippt av Jörgen som har tagit över Ewa's stol.

Jag är helnöjd med dagens klippning och kan med gott samvete säga att jag har aldrig blivit klippt på det sättet. Att han började det hela med en alldeles underbar schamponering med scalpmassage gjorde ju inte saken sämre.
Sedan skred han till verket och det är STOR skillnad mot innan. Innan var det långt och lockigt ibland och platt ibland. Nu är det lite Linda Bengtsing's nya frisyr över det hela. Med andra ord KORT, i nacken är det jättekort. det var en stor hög med hår på golvet och slingorna som han klippte av där det nu är som kortast var lätt 15-20 cm....
Men vilken frisör till att kunna skapa en fräck frisyr utan att det ser töntigt ut.
Maken blev också nöjd....eller vad sägs om kommentaren "Hej snygging, har du sett min fru"

Återstår att se hur kollegorna reagerar på måndag....och släkten på söndag (ska på konfirmation)

Annars har det varit en ganska välfylld fredag. Tobias fick en del pengar när han fyllde år och ja ghade lovat att vi idag skulle åka in till Faetter BR och han skulle få handla. Han köpte både Lego och transformers och sedan var det jag som fick hjälpa till med transformern.....det gick sådär....Tobias ringde till storebror Kristian och undrade när han skulle komma hem :-))
Jag fick inte hjälpa till med legobygget....

Kroppen känns rätt mörbultad efter igår men det släpper tills imorgon. det ska nog bli bra det här.
Nu väntar maken på att jag ska sluta blogga och komma ut i tv-soffan o titta på nåt...vet inte riktigt vad och jag är rätt trött. Tror att jag skippar tv:n och tar min bok istället. Just nu läser jag Karin Alvtegens's SKAM. Väl värd att läsa!

ha en härlig lördag alla bloggläsare!
kram

2 kommentarer:

Marieiskogen sa...

Du är modig du...
INTE jag!
Gråter för 15 cm fast det knappt ens syns - skitlarvigt eller hur?

Min kropp fick sig en omgång i trädgården, av trädgårdsmöblerna som behövde rengöras efter vintern- det känns kan jag lova.
Kramar till dig och en förhoppning om en bra vecka// Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

TACK för allt du skrivet!!!!Tack så hjärtligt!!!

ja , jag gillar med karin A s böcker!!!Verkliga på nåt sätt!
Även jag är bort lovad till legobygge ikväll!!

kram millan
~~* W I T H ♥ L O V E *~~