onsdag, april 2

Bakning och lite pyssel

Det blev både bullar och mjuk kaka idag.
Vaniljdoftande bullar och en choklad-kokoskaka...mums va gott att ha i frysen.
Tobias fyller snart 7 år ( 17 april) och vi brukar fira tillsammans med kusin Jonatan som fyller 7 år 2 vewckor efter Tobias. I år är det dags för oss att ha kalaset.
Vi har också planerat in och skrivit inbjudningskort till hans barnkalas. Det går av stapeln den 12/4. Jag trodde att han ville ha ett häftigt kalas nu när han fyller 7 så jag hittade inbjudningskort att skriva ut med pirattema.....
Tobias kommentar?
-Men jag vill inte ha piratkalas......jag vill ha......NALLEKALAS....
Så det blir det, alla 15 barnen anmodas att ta med sig sitt favoritgosedjur och så har jag hittat lite kul lekar på temat.
Det finns en bra sida som heter kalasguiden
kolla där om ni behöver tips.
Nu är det Lost och lite god fika.....bra för midjemåttet? Nej inte direkt :-)

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

mmm, gott med kaka!
Nallekalas blir ju utmärkt.Kram