måndag, maj 19

Vampyrhund och handmassage

Konstig rubrik?Förklaring följer.
Igår hade jag en sån där värkdag som jag har med jämna mellanrum. Det värker i varenda muskel i hela kroppen och jag är allmänt ur gängorna. Fullmånen är dessutom på väg in och det gör inte att det värker mindre.
Hur som helst, maken masserade fötterna på mig på kvällen och utlovade ryggmassage när vi lagt oss. Himmelskt skönt och han avslutade med att massera mina händer, det var så skönt att jag somnade till.
Så vaknar jag av att Cilla ger ett av sina uppfodrande skall kl 01:30....då skulle hundskrället gå ut!
jaha, tänkte jag hon ska väl bara ut och kissa lite snabbt.....
Nädå...10 minuter i två fick jag gå ut i trädgården och leta efter henne.
Utan glasögon (fråga mig inte varför jag inte tog på dem), iklädd endast nattlinne, tyst ( klockan var ju ändå mitt i natten) lockade jag på henne och hon kom till slut.
Strax efter 02:00 var jag i säng igen och lycakdes somna ganska snabbt bara för att vakan igen kl 03:30 när hon började igen.
Fast då gick jag inte upp.....hon fick en order om att gå och lägga sig igen.
När klockan ringde var jag söööööömnig.

Så pass så att jag glömde ta med min väska med projektpärmen som jag hade med mig till Umeå i torsdags. Utan dokumenten i den kunde jag inte göra så mycket, tur att man kan jobba hemifrån ibland.

Ja jisses.....ikväll är det jag som lägger mig tidigt, om jag siktar på 21 så blir det 22 och då sover jag 23....måste ju läsa lite med.
Boken soom Miss Lyckad skrivit....den känns. Jag är inne på andra gången nu, måste läsa den igen innan jag lämnar en recension på den till henne.

Ha en skön måndagkväll alla bloggvänner :-)

3 kommentarer:

Marieiskogen sa...

Fy så besvärligt.
Hundar o ungar samt även karlar ska sova på nätterna, ska det vara så svårt att fatta?
En natt utan sömn kan knäcka vem som helst, det värsta är väl att det ofta inte tar bara en natt att sova ikapp och att när man bestämt sig för att komma isäng tidigt så brukar det bli senare än någonsin. (Egen erfarenhet) Massagen låter härlig, kan man hyra?
Distansarbete är skönt, fast ibland inte så effektivt?
Mycket annat på hemmafronten som "bara" ska först...
Fick hem Miss Lyckads bok igår, inte hunnit öppna den ännu men är nyfiken som sjutton. Verkar vara något med klös i.
Ha en bra kväll//M

Miss Lyckad sa...

Hej du härliga Mor som ska firas på söndag. Jag firar idag med att bli Världförälder i UNICEF. Jag blir Världsmamma och Åh, va bra det känns.

Och va bra att min bok känns... Livet, gör ju det. Och det goda vinner Alltid vad som än har hänt i sitt liv. Det vill jag tro på...

Energi i positiv kvadrat till dig. Må din sömn bli underbar.

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -

Jessica sa...

Hmm känns som typiskt cilla manér. Kan tänka mig att hon kom med den däruppfodrande blicken som bara hon har.......kram