fredag, maj 30

Bordershopping

...har det varit idag.
Mamma, pappa, sonen och jag åkte iväg för att handla "lite" på Bordershop i Puttgarden.
Vi är inte där jätteofta, senast var för 3 år sedan, så vår konsumtion av alkoholhaltiga drycker är ganska liten. Men inför student och en massa födelsedagar så ville jag handla lite extra.
Dessutom är det en ganska trevlig utflykt.
Till Köpenhamn över bron var det inga problem men efter ca 45 minuter på motorvägen så började trafiken stocka sig för att sedan nästintill stå stilla i EN TIMME!!
Ett vägarbete skapade en enorm propp i trafiken och mitt sinne för logistik började genast grunna på vad det var som inte funkade....hahaha man är lite skadad tror jag.
En trefilig motorväg skulle bli enfilig för att sedan slussas ut i tre filer igen. Pust och stånk vad det tog tid men till slut var vi framme. Bordershop i puttgarden är jättestort! 8000 kvm stort förlagt på 4 våningar. Vilken omsättning de måste ha på en dag.....
Vi var hemma strax efter 7 ikväll och nu är jag mer än sugen på att krypa till kojs.
Imorgon väntar studentförberedelser....

Ha en härlig helg där ute i vårt vackra land

2 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

Hallå Där!

Vilken dagsutflykt. Starkt jobbat. Jag brukar få liten släng av magsår bara av att hälsa på IKEA...;)

Hoppas att Studentfirandet och skolavslutningar ger er många skratt och fina minnen.

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Miss Lyckad sa...

Vill önska dig en Trevlig sommar!

Jag ska ingenstans än... tänkte ifall du inte skriver mer så får du en kram och en hälsning på vägen.

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -