fredag, maj 2

Dagens I-landsproblem

Ny mobiltelefon....
tycker jag inte att jag har behov av men min lilla,behändiga,vikbara,ej kamera-utrustad, ej mediaspelande mobil börjar ge upp så här 2 år senare. Den hänger sig med jämna och ojämna mellanrum och knapparna börjar bli seeega.
Maken har en undanlagd mobil av snitsiga modellen med en massa funktioner som han har tyckt att jag ska ha. Igår föll jag till föga och mitt sim-kort fick byta adress.

Pust, suck och stön säger jag bara. Menyerna är ungefär desamma då det är samma märke men modellen är ju en helt annan. Nu finns det plötsligt en himla massa grejer och finesser.
Men jag ska ge den en chans, jag ska t.o.m ta ett kort eller två.

Tobias ska ha sitt barnkalas imorgon och det ska bli ett utekalas med lekar, brännboll, korvgrillning och skattjakt. Fast kalaset ska börja här hemma med lite fika, jag frågade Tobias vad han vill ha och svaret blev....pannkakor med sylt o grädde!

Jaha...jag får väl fixa pannkakor då :-)
Fint väder ska vi få så efter fikat blir det promenad med alla barnen till "badplatsen". Ett ställe här i byn där Vramsån rinner och det finns fotbollsmål, boulebana, utegrill, utedass, och skogen. En härlig plats med andra ord.
Dit ska vi gå och ha kalaslekar,oömma kläder är anmodat till föräldrarna :)

Inga kommentarer: