tisdag, maj 6

Underbara gröna vår

Utsikt från mitt lilla fönster på jobbet...det är så grönt och skönt och fågelkvittrigt.


Vårt Campus ligger i en härlig miljö, tyvärr så ser man inte alltid "skogen för alla träden".


Idag var jag hos kiropraktorn för tredje gången och det blir bara bättre och bättre.
Jag har inte haft oni i huvudet en enda gång sedan jag var där första gången och det är ju flera dagar sedan :) lycka.....
Värken i kroppen har också lättat , kunde tom vara ute i trädgården och härja i helgen OCH röra mig dagen efter.

På jobbet är det lite kaos lite överallt. Omorganisationen är nu satt och nu ska "bara" verksamheten i den nya organisationen sätta sig. Det är en lång process och jag lider stundtals med mina kollegor som sliter och är överhopade av arbete. I såna lägen skulle jag vilja hoppa in och säga "jag hjälper dig..." och i vissa fall gör jag det men inte alls ofta.
Men om någon som inte tillhör administrationen gör administrativt arbete pga att det är för lite personal så blir det ju fel. Någonstans måste det märkas att administratörerna är överbelastade och det "enklaste" sättet ( och tristaste) är att prioritera bort saker som inte är livsnödvändiga just nu.

Jag hoppas verkligen att deras situation löser sig inom kort.
Imorgon är det friskvård på jobbet och då ska vi minsann ut och promenera i det vackra vädret så då får de stackarna lite pust-paus.

ha det gott alla bloggers...





1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Javisst är det emellanåt hemskt på jobbet, det är tur att man har så goa kollegor!
Härligt med friskvård idag!'
Kram