fredag, november 14

Det var värst..

...vad jag är dålig på att blogga nuförtiden!
KAN det bero på att det är så trååååkigt väder ute att jag blir alldeles trög i knoppen.

En kollega till mig vid namn Björn (så vet alla andra kollegor som läser denna blogg vem jag meinar) svarade så här på min fråga om varför det är så mörkt i november:
"Även Gud är miljömedveten och kör med lågenergilampor"

Jaha du Gud, kan du inte fuska lite och släppa på mer bara ibland?? I helgen till exempel?
Jag lovar att sortera lite extra bra om du gör det ljust!

För övrigt så är jag:
  • trött på att matpriserna stiger så nu letar jag bonde att köpa gris/ko av...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att du ska höra med min farbror Ingvar i den lilla köttaffären i byn där jag bor...

Anonym sa...

Alltså - nu blev det lite tokigt.
Farbror Ingvar är inte på något sätt ansvarig för Gud och hans lågenergilampor... Det var den där sista lilla passusen angående köpa gris/ko jag refererade till.
Jag skyller ännu en gång på rödvinet. ALLT är rödvinets fel. Om det inte är makens... Fel alltså. Ja, du fattar.
Jag drar nu...

Anette sa...

Ekelundskan: Jo jag fattar :)) (klart att det är vinet som stökar till det. )
Jag ska minsann göra precis det! Ingvar har jag dessutom jobbat ihop med för sisådär en 138 år sedan. Jag jobbade i charken på Sten Ols' i Färlöv och det gjorde Ingvar också.
Pappa har varit i Vinslöv och pratar sig varm om Ingvars färs!