fredag, augusti 22

Tjänsteresa och godis

Jag har varit i Umeå på tjänsteresa torsdag-fredag.
Egentligen hade jag kunnat åka hem i torsdags men planen från Arlanda var överfulla så jag fick allt vackert stanna en natt. Denna gång hade jag en del jobb med mig så jag satt på hotellrummet och fixade undan det samtidigt som jag lyssnade på OS på tv'n. Men Umeå är en väldigt trevlig stad så nästa gång ska jag utforska stan lite mer.
Det är något speciellt med Umeå, kan det vara luften??
Staden påminner lite grann om min egen stad men det är inte det.....det är hemtrevlig stad.
Men fattar ni vad det är dyrt att flyga inrikes??
Jag var förvisso sent ute att boka flyget men 7300:- ToR till Umeå från Kristianstad Airport (Everöd) är ju inte klokt. Sedan ett hotellrum på det och lite resor så vips är det 10,000 per resa. Jobbet betalar naturligtvis men ändå...tid är ju dessutom pengar så tåg är inget alternativ.

På planet hem var det en kvinna som vile sitta längst fram pga att hon var flygrädd. Det fick hon naturligvis. Jag satt på andra sidan om mittgången och när vi skulle gå ner för landning säger kapten att det var risk för att det skulle bli skumpigt pga moln osv. Jag tyckte synd om den stackars kvinnan så jag gick äver och frågade om hon ville ha sällskap när vi skulle landa. Det behövdes inte men ni kan tro att hon blev glad...
När vi landat och jag gick av så stod hon nedanför trappan och väntade in mig bara för att tacka så mycket för omtanken och berätta hur glad hon blivit. Det kändes gott i hjärtat!

Godis.....jag har varit väldigt duktig med att äta nyttigt och inte falla för frestelserna men så vips hade jag köpt en massa lösgodis....och inte nog med det...jag äter det också!

Hmmmm, operation bantning fortsätter på måndag.

Ha en skön fredag-kväll

kram anette

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Nästa gång... då SKA JAG VISA DIG UMEÅ! Det lovar jag dig, verkligen! Jag hade så dåligt samvete, eller förresten, det har jag fortfarande! Men... du vet ju!

Fast jag tar ett litet myrsteg i taget, och jag håller i hoppet och tron att därborta, där någonstans, ska jag snart ha hittat ett nytt sätt att förhålla mig till livet som vi ska leva nu! Det blir bättre... det måste man ju bara tro på!!

Varm kram...

Ps. Vacker människa, det vet jag ju att du är... och vilken lycka det var för den kvinnan att just du var med! Då jag också är flygrädd, så förstår jag precis... du gjorde något fantastiskt för henne: Du fanns där!!