lördag, augusti 9

Iron Maiden

....vilken superbra konsert det var.
Herrejisses vilket ös !

Vi åkte till Göteborg på fredagen och hade bokat en lägenhet i Angered där makens bror bor.
En himla bra service, en fullt utrustad lägenhet med sovplatser till 5 personer + en spjälsäng för 300 kronor per natt.


På lördagen skulle maken och Tobias åka med svågern och hans familj till Liseberg och jag och grabbarna skulle göra stan innan det var dags för förfesten på Trägår'n.

Det var en het dag.......en kall öl lockade och vi gick till Rockbaren. Ungdomarna fick visa leg. och minsann.....vakten frågade mig om han fick se mitt oxå :))
Förfesten på trägår'n med en massa Maiden-fans överallt i alla möjliga och omöjliga utstyrslar gav en försmak om vad som komma skulle.


Förband nr 1 var Lauren Harris med band och denna tjej kan definitivt bli bra men behöver erfarenhet.
Förband nr två var Avenged Sevenfol, förvånansvärt bra.

Sen var det då dags...och när 56000 taktfast ropar "Maiden, Maiden, Maiden"
då får åtminstone jag ståpäls.


Första låten Aces high och sedan följde 2 minutes to midnight, då ser jag att mina tre följeslagare står och snyftar av lycka över att vara där.
Återigen inser jag att det finns INGET som kan föra människor samman så som musiken kan.
Jag står också och hoppar och viftar med armarna i luften och tjoar när Mr Dickinson vrålar "Scream for me Ullevi". Bredvid mig står en ursnygg dansk som är helt upp i musiken.
Hela konserten igenom är superbra, vi står långt fram. Så pass att man kan se artisterna på scen och så pass långt fram att det blir trångt...och varmt...men häftigt och jag är skitglad att jag är där.
Trots att jag tjatat om att alla måste dricka mycket vatten så drabbades M av en rejäl vätskebrist i slutet av konserten. Vi stapplade iväg till "mattältet" och väl där slängde jag mig fram över disken och roffade åt mig vatten i mängeder. Fick otroligt mycket och snabb hjälp. M var riktigt kass och jag hällde lika mycket vatten på honom som i honom. "Ge mig något sött" ropade jag och hade en sekund senare en påse bilar och en chokladboll i handen. Sjukvårdarna kom med dextrosol och vakterna hjälpte till att få fram vatten och energidryck till M. Med all vätska som plötsligt kom ner i magen så fick han ju kramp i hela magen.
Allt som allt fick vi nog 10 flaskor vatten, en flaska energidryck samt kakor-godis-dextrosol.
Och jag betalade inte en krona! All heder åt de som jobbade där och då.

På något mirakulöst sätt så hittade vi S och K mitt i bland allt folk.
Att ta spårvagn eller buss till Angered var inte att tänka på så Maken fick väcka Tobias och komma och hämta oss.
Väl i lägenheten fick M ett par kaviarmackor och lite te, sedan en dush och så isäng. Trött men lycklig.
För K och S blev det lite snöpligt, men jag tror att de var rätt nöjda ändå. Det var i alla fall jag.


Det tog ett par dagar innan vi fattade att vi var där....inte ens när vi läste tidningarna (som naturligtvis ska sparas tillsammans med biljetten) fattade vi att vi hade upplevt det på riktigt. Återigen har jag fått uppleva något med mina barn.
"Kommer ni ihåg när vi....."
Minnen som kommer att finnas kvar både länge och väl.


Älskade barn.....tack för att ni ville ha med mig på detta!
fast nästa gång så ska vi antingen stå ALLRA längst fram (nära till vatten) eller ha sittplats...

1 kommentar:

Annela sa...

Visst är det häftigt att gå på rockkonsert med sina barn. Jag fick följa med sonen på Metallica i Köpenhamn för några år sedan. Åh, vilken upplevelse!!!