fredag, augusti 22

Skratt och tårar

sista avsnittet av Sex and The City är nu avklarat och jag har suttit och ömsom skrattat ömsom gråtit. Har ni inte sett serien så kan jag varmt rekommendera den.
Åhhhh jag saknar den redan.........dags att boka biobiljett och se filmen.

Nu funderar jag på VAD det är som jag gillar så mycket med serien.
Kläderna och glamouren okej men det är ju vänskapen mellan dessa 4 som är så härlig.
Jag har själv ett fåtal riktigt goda vänner och jag känner igen känslan av vänskap.
Hmmmm...i serien har dessa 4 en tradition att ses och äta frukost ute varje, är det lördag?
Jag tror att jag ska föreslå ett par av mina vänner att vi åtminstone ska äta lunch tillsammans en dag i månaden. Jag hittade denna dikt om vänskap (nu gråter jag igen)

Vänskap är ingenting man får
den blir till som en gåva,
att vårda som ett smycke,ovärderligt.
Vänskap är trygghet,
omtanke när dagen blir svår
ger ro i oro,tänder ljus i mörker.
Vänskap kräver inte
den ges frivilligt utan baktankar
giv din vänskap som gåva och du finner glädjen.
© Ann-Marie Abrahamsson

2 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

Åh, I love S A T C å har sett filmen Två gånger! Det är nog vänskapen och deras koola sätt att vara som jag faller för, å dom är alla olika så... variation:).

Jasså! Du har tatueringar. Kuligt. Å en Enhörning står på tur. Vad nyfiken jag blir!

Kram

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Mille sa...

Apropå dikter om vänner. Här kommer min favorit som jag haft liggande i plånboken i minst 15 år.

"Jag sådde några blommor
en för varje vän
Jag tror att det var fyra
och särskilt minns jag en
Det blev höst och vinter
och blommorna de dog.
På våren kom de åter
men bara tre stod kvar och log
Sedan kom det stora regnet
med moln så stora och grå,
och nästa gång jag såg dom så var de bara två
Till sist så kom då solen
med allt det ljus den har
och plötsligt står där ensam
en liten blomma kvar
Du härdades i solen
du drunknade i regn
men ett är ändå säkert
Du är en verklig vän!"

/Mille