söndag, augusti 10

Faran med boxar....

är att man liksom blir lite besatt.
Denna semester har jag varit som galen i en speciell box. Några varje kväll och nu känns det som ett behov.
Den har verkligen kommit för att stanna och nu tror säkert någon av er att jag pratar om X-box eller nåt annat spel som heter *-box. Men icke sade nicke.
Jag tror inte att jag har mer än en 10-15 kvar och VAD gör jag sedan?
HUR ska jag kunna sova utan?
Förvisso har det kommit en större variant som kanske varar lite längre men ändå.......

Boxen jag pratar om är SATC....Sex And The City.....och varianten är såklart filmen.
Jag har blivit en del av dem.....Miranda uppblandat med lite Carrie...
Man skulle kanske platsa som Mirandas hemliga kusin i film nr:2 ????

Charlotte är lite för snäll för att jag ska kunna var henne och Samantha...ja herregud....måtte igen tycka att jag är som henne.
Jag är nu inne på säsong 5.......av 6......
Min make säger att jag är fanatisk....jag trodde naturligtvis att han menade fantastisk.....men sen såg jag hans elaka lilla leende och förstod piken. Som jag på ett väldigt SATC'igt sätt nonchalerade.
Ikväll har jag i alla fall fått min dos av SATC, har sett 4 avsnitt, så nu ska jag gå och lägga mig och läsa visare i min bok.
"I denna ljuva sommartid" av Mari Jungstedt....

Natti natt

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för alla fina bröllopshälsningar. Vi hade en underbar dag, synd att det är över så fort. Nu packas här för fullt inför Bulgarienresan. Kram Jenny

Marieiskogen sa...

Ibland är jag glad att jag inte har alla kanaler som alla serier går på.
Det är lättare att motstå besattheten då...
Fast jag tänker nog släpa med dotter på filmen SATC så småningom. Det kommer h on att gilla tror jag.
Och visst måste det ha varit fantastisk han menade? Allt är ju en tolkningsfråga...
Stora barn ja- vad gör man?
Låter tiden gå...
Ha det bra // M

Elisabeth sa...

Ursäkta mitt segiga svar - men det är ju så det är med det mesta i mitt liv just nu.... det får gå segigt!!

Men självklart vill jag träffa dig... kruxet är bara att jag har bjudit hit svärmor, som kommer på fredag förmiddag.
Hur hade du tänkt dig? Det vore ju för himla roligt att träffas... läskigt, men roligt!

Kram på dig, min vän...