söndag, juni 29

Dagen F är här

F som i Fotboll, Final, Fielding, Fria Fantasier

Har gjort iordning en liten "bettingburk" som det kostar 20 kr att vara med i och vi spelar på resultat efter 90 minuter.
Fjånigt? Ja men kul :-)

Annars har det varit en slö helg. Vädret är jättetrist med regn i luften mest hela tiden. Men från måndag ska det bli bättre har jag läst i tidningen och står det i tidningen så måste det väl vara sant?
Men är det tråkväder så är det läsväder och jag har precis läst ut denna bok
En helt sanslös historia som är hejdlöst rolig emellanåt, mitt råd? Läs den!


Nu har jag kastat mig över Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun" - har läst ung. 1/3 och det bådar gott.

Så har minsann klockan blivit dags att fixa något att äta, får se om det kan bli något över idag. Store sonen K sommarjobbar som kyrkvaktmästare och i veckorna äter han som en häst.
Varje dag tänker jag att nu blir det över så att han kan ta med sig lagad lunch men icke!
Faten är skrapade och han tar med sig mackor till lunch och det mättar ju inte så himla länge och speciellt inte en 19-åring som arbetar med kroppen hela dagen.


Skön söndag på er därute,
kram anette

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Kloka människor är de som inte bara läser det du skriver, utan även lyssnar till varje ord!
Du är det...och tack snälla för det!

Varm kram..

Ps. Å jag skulle heller aldrig naken-modella... jag har likadan självinsikt som du.. typ!