tisdag, mars 4

VAB

med en magsjuk son är inte så kul. Speciellt inte som jag hade ett viktigt möte inplanerat idag. Maken som i 9.9 fall av 10 arbetar hemma på tisdagar var tvungen att åka på ett möte i Malmö idag så han var iväg innan någon annan var uppe.
Men men, vad gör man. Det är bara så förbannat trist att gå med det där dåliga samvetet när man inte är på jobbet. Skulle jag åkt och jobbat hade jag väl haft dåligt samvete för den sakens skull. Är det verkligen bara vi kvinnorsom tänker så eller har även männen en släng av detta dåliga samvete?

Får se hur sonen mår imorgon...

ha det gott

2 kommentarer:

Marieiskogen sa...

Fy sjutton för magsjukor!!
Hoppas han mår bättre imorgon.
Och du, ha inte dåligt samvete för jobbet, ingen tackar dig för det.
Hade du jobbat hade du inte gjort ett bra jobb ändå eftersom dina tankar skulle varit hemma hos grabben.
Ibland tror jag att man bara måste göra, utan att tänka - och hur enkelt är det? ...
Samvete är det många numera som saknar tror jag. Ibland undrar jag hur dom tänker, dom som har mage att skicka sina sjuka ungar till skola, dagis och fritids. Vet dom hur illa dom mår och hur deras sjuka barn smittar alla andra både barn och vuxna.
Tycker du gjorde rätt i att vara hemma, det mår både du och sonen bäst av.
Tror jag i alla fall.

Kram på er båda// M

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ush då..låter inte alls kul..hoppas han kryar på sig!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~