onsdag, oktober 3

Onsdag

Så var det onsdag kväll och dagen har bara rasslat iväg. Vi har anställt en tjej på timmar och jag har introducerat henne i det hon ska göra.

Det är jätteroligt att visa någon hur saker och ting fungerar och sedan se att de klarar av det ÄVEN om det är ganska kluriga uppgifter.



Onsdag= flygdag för mannen. Nu på höst/vinter så är de inomhus och flyger med sina el-flygplan. Det innebär att hundarna inte får komma ut till flygfältet som de är vana vid varje onnsdag. Det märks på dem att de vill följa med, de är på språng vad mannen än gör.

Stackars hundar....inte kan man förklara för dem heller....



Igårkväll vid middagsbordet utspelade sig följande:


Tobias 6 år:
"Mamma, vet du vad en professor är och hur de ser ut?"

"Ser de ut på något speciellt sätt??? " säger jag som blir nyfiken på vad han ska säga.

"Jo, det är en gubbe med långt skägg och vit rock som gör plåtar......" ( plåtar???? Ugnsplåtar!!)

"Jasså, har alla professorer långt skägg?"

"ja det har dom."

"Men jag känner en professor på mitt jobb som inte har långt skägg och som inte har vit rock heller..."

"Jamen då är det inte en riktig professor fattar du väl."


Var han har fått detta ifrån vet jag inte men visst är det kul :-)

Nu ska jag gå och läsa en saga för Tobias innan det är dags för sängen. det är Mamma Mu somgäller idag. Jag ÄLSKAR att läsa Mamma Mu och kråkan.



"Liber bonus - medicina bona - En god bok är ett gott läkemedel

Inga kommentarer: