fredag, oktober 12

Fredag

ledig dag, jag älskar mina lediga fredagar. Nu när Tobias har börjat skolan så har jag dessutom ensamma fredagsförmiddagar och det är jätteskönt. Jag kan göra vad jag vill.
Idag har jag läst ut boken som haft mig i ett järngrepp de senaste dagarna.
Allt för min syster av Jodi Picoult.
I korta drag handlar den om en tjej på 13 år som går till domstol för att få rätt att bestämma över sin egen kropp. Hon är en genetisk matchning till sin storasyster som är svårt cancersjuk och man får följa familjen utifrån vars och ens perspektiv.
Det är mycket i boken som berör men slutet biter sig fast i hjärtat. Det är så oväntat att man sitter där och säger "...varför...."
Till er som är föräldrar, prata med era barn om det där som är så jobbigt att prata om. Svara på deras frågor när de kommer och spara inget till "ett bättre tillfälle".

"Amor vincit omnia"

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Härligt med ledig fredag!hoppas att du får en skön helg, återkommer på måndag med smaskiga detaljer:)