onsdag, januari 30

Träningsvärken är ett faktum

Så var det avklarat :-) första träningspasset på Friskis&Svettis. Äntligen sa kroppen och jag håller med.
Eftersom jag är så otroligt otränad och med urdålig kondis så kändes det minsann rejält i både muskler och flås. MEN vad skönt det var. Nästa vecka ska jag stanna kvar och basta efteråt :)

Tobias var på fotbollsträning igår och fick lapp med sig hem om att det var dags för föräldramöte. Deras tränare ska sluta och nu uppmanas vi föräldrar att ta över träningen (!) annars får ev. knatteträningen läggas ner. OK att man ska ställa upp och hjälpa till med allehanda saker såsom bullutkörning och loppmarknader men att ta över träningen? Vad betalar vi årsavgiften för? Nä minsann, nån måtta får det vara. Behövs det fler tränare så får föreningen ringa runt och försöka lösa det, det ska ju inte läggas på föräldrarna.

SÅG ni Pony Play på 5:an häromkvällen? jag gjorde inte det men en kollega hade sett det och på 5:an's WEB-tv kan man se ett klipp och det tittade jag på igår. Konstiga saker har man jui hört talas om men detta tar alla pris. Titta så får ni se.

hej hopp

Inga kommentarer: