måndag, januari 7

Måndag - igen

Så var det måndag igen och helgen har återigen gjort ett jätteskutt utan att jag har märkt det :/
Det är bara plötsligt måndag....någon som känner igen det?
I lördags var vi bortbjudna och hade fixat övernattning hos morfar o mormor för Tobias och hundarna. Tyvärr blev de vi skulle till magsjuka så middagen blev inställd men vi tog barnledigt ändå och gick på bio. Vi tittade på Guldkompassen, en himla bra film som härmed rekommenderas varmt.
Blev sugen på böckerna som jag har lagt ett bud på på Tradera.

För övrigt då?
Vi har länge pratat om ny tv och hade mer eller mindre bestämt oss för att vänta till våren men så var vi inne på OnOff i lördags. Det var absolut sista gången jag sätter min fot i den affären.
Alla 3 gånger vi varit där har vi gått därifrån med samma känsla av att personalen är totalt ointresserad av sina kunder. Utbudet de har i sina utskick finns sällan eller aldrig i lager eller ens att få tag på. Nej, nu skiter jag i den affären.
På söndagen åkte vi istället till Siba som hade datorstrul och inte kunde öppna butiken. Nähä...iväg till Elgiganten och där blev vi vänligt bemötta och fick den information vi behövde och även sådant som vi inte hade en aning om...visste ni att en plasma drar MASSOR av ström jämfört med en lcd?
Vi behöver dessutom en stor tv då vi kommer att sitta 4-5 meter från tv'n.
Det blev en 47" LCD från Philips.
Hem med paketet och upp med tv'n, jisses vad mycket tv det blev. Vår gamla är på 29" :-)

Ha en skön dag

1 kommentar:

Marieiskogen sa...

Hej!
Kul att se att det finns andra som har lite större krav på affärerna än att de bara ska ha öppet.
Är jag kund eller?
Kan handla det jag behöver i nån annan affär om dom inte är intresserade...
Man blir bara förb...
Har också funderat ett tag på Guldkompassen, kanske till helgen...
Kommer åter en annan dag// M