fredag, september 25

Vaccin eller inte?


Så kom då lappen från skolan med erbjudande om vaccinering mot svininfluensan.
Jaha?
Jag kan inte påstå att jag är övertygad om att låta Tobias vaccineras. Hur ska ni andra där ute i vårt avlånga land göra?
Hur är det egentligen med biverkningar av vaccinet? Att det tydligen innehåller kvicksilver får åtminstone mig att rynka på näsan. Dessutom tycker jag att det verkar som att vaccinet har tagits fram väldigt fort.
Någon som har ett bra svar??
Känner mig lite såhär:



3 kommentarer:

Anette sa...

Det är inte helt lätt. Själv går jag på imunförsvarssänkande mediciner vilket gör att jag nog börvaccineras. Men jag är inte riktigt säker ändå. Och vi är inte säkra på hur vi ska göra med barnen. Dom brukar ju vara jättefriska och krya.
Nej - ett lätt beslut är det absolut inte.
Kräver eftertanke både en och två gånger.
Kram till dig

Anonym sa...

Med tanke på att jacob har astma och jonte sin falska krupp så ska jag vaccinera båda. Hade de varit helt ok i luftrören båda två så hade jag nog inte vaccinerat. Jag ska oxå vaccineras med tanke på mr crohn och cellgiftstabletterna.
Annars vet jag inte. Puss puss på dig lav u

Marieiskogen sa...

Hej!
Har egentligen inte funderat särskilt över vaccinering eller inte men dotera har tydligen haft funderingar därborta på skolan.
Det är ju så att vi båda (hon o jag) är fruktansvärt sprutskraja. Då menar jag verkligt skraja! Vi svimmar snudd på när dom tar fram nålar...
Hursomhelst så resonerade hon som så att om det nu kommer läskig influensa så var det lika bra att få den så att det blev gjort liksom, tydligen kan man få ett bättre försvar mot besläktade flunsor också då. Och att man slapp sprutan var liksom bara ytterligare pluss...
Och själv, ja, det var väl sisådär en 10-15 år sedan jag hade mer än en lätt snuva, så för min del så tror jag att det inte biter något flunsigt på mig. (Hoppas i a fall det).

Lång utläggning om en enkel spruta, håll tillgodo och ha en bra vecka// Marie