onsdag, september 2

Majskolvar och lösögonfransar

"Mamma, kan vi inte ha majskolvar till kvällsmat?"
Så sa Tobbe förra sommaren och jovisst kunde vi det....när vi andra sitter och gnager på våra kolvar utbrister han "MEN det GÅR ju inte att äta majskolvar...jag har ju inga framtänder!"
Detta minne kom till mig idag när jag åter igen bjöd på majskolvar till kvällsmat. OJ vad det var roligt den där gången :-)

Jag utbrast ungefär likadant i fredags när jag som kronan på verket tänkte peta på mig ett par lösögonfransar. HUR är det tänkt att man ska klara av det när man är glasögonbärare?
"Det FUNKAR ju inte" tjoade jag och smetade på ett extra lager mascara istället.

By the way....jag har köpt ett par högklackade skor. Alltså 5 cm klack! Det ni...snart är man en riktig primadonna! Med eller utan lösögonfransar.

Inga kommentarer: