lördag, december 6

Pyssel i det skånska hemmet

Jodå, idag ska det ske.
Lussebullar och mandelmusslor samt ett pepparkakshus.
Pepparkakshuset ska jag för första gången på mååååånga år göra av egna mallar och hemmagjord deg, hur i all världen tänkte jag där?
Sonen M, som är konstnären i familjen, har dock lovat att hjälpa mig.....bild kommer!

De egenhändigt tillverkade julkorten ska lamineras, klippas till och adresseras.
Ja, det är väl vad jag hinner med idag.

Tobias är på poolparty och dit fick även föräldrar komma så pappa Linus är med :-)
Skönt att ha huset någerlunda för sig själv när man ska stöka, K har helgtjänstgöring och M ska som sagt var hjälpa mig med huset....

1 kommentar:

Jenny sa...

Kul med julstök. Hoppas barnen hade det bra på poolpartyt. Lycka till med baket. Kram Jenny