måndag, oktober 20

Ikea och jämlikhet

I hemmet har vi konstaterat att det behövs lite olika attiraljer för att kunna bygga en slags bokhyllesektion. Maken har undersökt och kommit fram till att det är på Ikea grejerna finns.
I helgen pratade vi (läs jag) om när vi skulle kunna åka till Ikea. Då säger min man "JAG åker, du stannar hemma."
Jag kände mig som ett levande frågetecken och undrade vad han menar......som om det skulle vara mitt fel det som hände sist vi var på Ikea.
Han bedyrade att det var inte mitt fel men att han skulle åka till Ikea själv den här gången.

Sist det begav sig skulle vi köpa en säng till Tobias. Tobbe ville inte följa med så han fick vara hos syster och hennes barn. Tur det , han hade inte fått plats i bilen på väg hem.

Vi kom hem med en säng (loftmodell) två byråer till hallen, en garderob till hallen (ek - passar allt annat i ek), en stereobänk (jättesnygg med frostat glas i dörrarna)
en massa billiga bra-att-ha-saker bl a 12 vita tallrikar för 1 kr stycket. SUPERbra när vi har gäster. Vi hade inget släp men som tur var en ganska stor bil som det gick att förvandla till en tvåsitsig lastbar bil. Det packades in och ur och stuvades om och sen när vi var på väg hem så började det naturligtvis att snöa, det var inte de små flingorna heller.

Nu säger maken att jag inte kan åka till Ikea utan att ha med minst 2 stora Ikea-väskor proppade med bra-att-ha med mig hem.
Men hallå, jag är ju bara på Ikea varannat år.....

Jag har precis bestämt mig för att jag tänker minsann följa med!

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag skulle nog också ha bestämt mig för det! Att åka på IKEA är alltid roligt..

Varm kram..

Anonym sa...

Vill minnas att vi endast skulle ha stereobänken.. Sen blev det då loftsängen OCH tillhörande klädskåp, jättegarderob + 2 byråar till hallen och just ja.. stereobänken. Jag tror jag talar för alla män, IKEA är inget hälsosamt ställe för kvinnor.
Jag åker själv
:D

Ann-Sofie sa...

Klart att du ska följa med, annars kommer inte de där små livsviktiga sakerna med hem:)

Anonym sa...

Värmeljus - glöm inte värmeljus...