torsdag, juli 3

Diskussionen jag hoppades jag skulle slippa

kom igårkväll efter maten, joppe=joint


Vad är minst farligt? Alltså skadligt för kroppen, cancerrisker och så....
Att röka "gräs" eller att röka vanliga cigaretter? Om man tänker att man röker en eller två "joppar" eller ett paket cigg per dag?

Vad tusan svarar man?
Ähhh, vet inte riktigt, har aldrig testat.

Men mamma, kom igen nu - erkänn att du har rökt på någon gång!
NEJ det har jag inte
Men du har både rökt vanliga cigg och snusat, klart att du har testat!
NEJ det har jag inte och jag har slutat röka för läääänge sedan.
Sist jag stoppade en prilla i munnen blev jag så yr i huvudet att jag knappt kunde se.
Men om du blev bjuden på en joppe då, hade du inte testat?
Hmmmmm, vet inte, måste mitt brutalt ärliga svar bli.
Erbjudande om att testa har jag ju fått när jag var yngre men då tackade jag nej.


Undrar vart ungdomarna ville komma med joppe-debatten...det var inte bara mina egna som var involverade i diskussionen. Vi ska ju kolla Iron maiden ihop i Juli.

Jag funderade faktiskt både länge och väl på detta, för om man tittar helt krasst på det så finns det väl inga tillsatser i "gräs"? Ingen tjära och skit, dessutom röker man (antar jag) färre antal än om man röker vanliga cigaretter? eller?

Vad är egentligen skillnaden mellan hasch och marijuana?
Allt kommer väl från cannabis-plantan?

Hmmm, detta tål att undersökas närmre så jag hittade en bra sida på nätet.
http://web4health.info/sv/answers/add-cannabis-types.htm


Nästa gång det hela kommer på tal har jag svar på tal..


Nu är det hängmattan som lockar, fast först ska jag plocka ur diskmaskinen och hänga upp tvätt och baka brödet som har stått på kalljäsning i kylskåpet i natt.



Ha en bra dag i sommarsverige

2 kommentarer:

Jessica sa...

ehhh...jaha. Det låter ju lite olycksbådande. (hittade ett cillahår i tangentbordet)
Förvisso är det farligt att röka vanliga men det är ju lite andra saker som e farliga med joppar.....hmm

Jenny sa...

Sjöjungfrun ligger på mitt nattduksbord och väntar,vad bra att du sa att den var bra. Har hört så många som säger att den inte är det så jag har inte vågat ge mig på den, vill inte bli besviken, har gillat de andra böckerna skarpt.
Ha det så skönt i sommarvärmen :)