torsdag, december 6

Torsdag

och hemma med sjuk Tobias. Snuvig och ont i halsen, storebror är också hemma med en riktig bombförkylning och min hals börjar bli förkylningsirriterad.
Det går förhoppningsvis över snart...jag har inte lust att vara sjuk nu...som om man någonsin hade lust till det.
Min man kom hem från Barcelona igår, äntligen, nu är det som det ska igen.

Julskinkan är nu inlagd i saltlagen och nerstoppad i en tunna med lock coh väl igentejpad med silvertejp så att inte mössen ska komma och gnaga på den :-)
Nu hoppas jag bara att det inte blir varmare än 8 grader ute, om det skulle bli det så får jag väl ta min tunna och gå till vår lokala affär och be att få sätta den i deras kylrum. För jag får inte in den i kylskåpet :-/

Var det någon som tittade på tv400 igår och såg när Lejla gjorde julgodis? Jag är Heroes-tokig så jag missade det men hittade recepten på nätet, http://recept.nu/.
Här ska kokas smörkola och amerikanskt godis med kola och nötter och choklad...jag är barnsligt förtjust i hemgjort godis.
nu ska jag sätta mig och sticka en vända medan Tobias tittar på tv.

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Men du inte gå och bli sjuk nu....tänk på allt trevligt som du ska göra!! Kurera med medicin och lite Martin mys på lördagkväll...

kram
Nä, det tyvärr inte mina egna bilder i slideshowen på bloggen..