söndag, december 2

1:a advent



Adventstiden är här...

Som traditionen bjuder så sjunger kören i kyrkan varje 1:a advent men iår var jag bara besökare. Risig i halsen och ensam hemma med Tobias så var det inte läge att ställa sig och sjunga
"Dotter Sion"
Det var lite annorlunda att sitta och lyssna istället för att vara aktiv, fast jag tjuvsjöng lite....

Det var två barndop också idag och det är ju så himla fint med barndop. När prästen säger"ta emot korsets tecken på din panna, på din mun och på ditt hjärta.." då stockar det sig i halsen på mig. det är väldigt ofta som barnen tittar rakt på prästen i det ögonblicket.

Nu ska jag sätta igån lussedegen, mums så gott det är med nybkade lussebullar. Fast jag har lovat att skippa russinen.
Tobias tycker att det är " så äckligt med russin så jag kan nästan inte fatta det"

Mys på idag

Inga kommentarer: