söndag, december 23

Lillejulafton fem i tolv

och nu är det dags att krypa till kojs.
Allt är klart och förberett. Imorgon kommer mamma och pappa hit och firar jul med oss i familjen vilket innebär att vi blir 7 personer. Ack så lugnt och skönt det ska bli......Den hemmasaltade skinkan blev jättegod.....med apotekets senap....mums.
Dagen börjar förmodligen med att Tobias vaknar jättetidigt och hittar julstrumpan.
Lite pyssel och pennor, choklad och så mitt senaste tradera-fynd. Hans cd-spelare har varit isönder och jag har inte velat ge några jättesumor för en ny och så lyckades jag få en likadan som den han har nu ( en vägghängd historia) för 200 kronor. Den ska han få imorgonbitti så att han kan lyssna på alla sina skivor igen.

De stora barnens julstrumpor får jag väl hänga upp i morgonbitti för det finns ju inte en chans numera att de lägger sig innan oss :-)

Klockan 10:30 är det julbön i kyrkan med barndop. Två körkompisar ska sjunga för dopfamiljen och det blir en överrraskning. Det är en annan i kören vars barnbarn ska döpas. det ska bli mysigt och kul. När det börjar bli juldag klockan 23:30 är det midnattsmässa då kören sjunger.
Den mässan är min start på julen, då är alla så lugna och avslappnade och det är fridfullt och mysigt i kyrkan.
Ha en skön jul och passa på att slappa lite också :))

Inga kommentarer: