torsdag, juli 16

Lycklig mamma

Igår kom ett efterlängtat besked, Martin har kommit in på sökt utbildning i höst! Av ca 75 sökande är han en av 24 som kom in och jag är såååååå glad.
Han ska läsa på en folkhögskola och därmed bo på internat. Det kommer att bli en otroligt värdefull erfarenhet för honom.
Så nu är det bara maken och Kristian som ska få positiva besked om anställningar och utbildning.

Maken blev officiellt arbetslös i måndags och var på AF för att skrivas in och prata med en handläggare om planerna med att starta eget. Men se det skulle han inte ha så bråttom med.
- Avvakta 2-3 månader innan du börjar tänka på sånt....sa tanten på AF.
Maken, som är en ganska pådrivande sak, menade att - jag har inte tid att vänta 3 månader. Jag vill ha fram alla papper nu så att jag kan boka ett möte på Nyföretagarcentrum.
Efter mycket om och men går tanten med på detta men då ska det fyllas i en massa papper, skickas fram och tillbaka, accepteras och godkännas affärsplaner för att så till slut få en tid på detta centrum för nyföretagare.
Maken tog saken i egna händer och ringde till centrat, fick en tid på måndag och har nu hela affärsplanen klar.

Vad vill jag då ha sagt med detta?
Hjälp de som behöver hjälpen och stjälp inte de som är självgående.

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag säger då det om AF, vilken tur att din man är självgående!

Skön semester!

Agneta sa...

Så roligt att han kom in! Det ordnar sig snart för de andra två också. Och för dig!
KRAM