torsdag, juli 2

apropå berättelsen nedan...

Igår kom han, min (ok maken -vår) alldeles splinkans nya Moccamaster. Vår numera f.d kaffebryggare spottade och fräste något alldeles otroligt mycket, tvärstannade mitt i en bryggning och gjorde helt enkelt inget gott kaffe längre. Inte ens en rejäl avkalkning hjälpte.


Jag har velat ha en Moccamaster både länge och väl men egentligen tyckt att 1900:- är lite väl mycket. Fast på Elgigantens nätsida hittade jag den för betydligt mindre. Så jag slog till och hämtade ut honom igår. I morse fick jag en alldeles underbart god kopp kaffe.

3 kommentarer:

Anette sa...

En gång Moccamaster - alltid Moccamaster. Vi hade inte överlevt utan vår ;-)
Det är bara att säga grattis och buga...

Marieiskogen sa...

Grattis!

Har just insett att mitt liv är väldigt kaffetomt just nu...
Mannen är på semester och hur kul är det att göra kaffe till sig själv?
Har inte fått/druckit kaffe sedan förra torsdagen. Kanske dags nu?
Fast jag nöjer mig med min gamla "vanliga" maskin.
Inte så stora krav just nu.

Ha en bra dag // Marie

Anonym sa...

jaha....mina barn då?? Var det inte tur att de klarade sig...vavavava???????????
du e snäll du som låter linus oxå ingå i ägandet
puss