torsdag, oktober 1

En god gärning som lönade sig!

Idag skulle jag handla på väg hem från jobbet och i affären ser jag en mamma med 2 barn (en bebis och en 3-åring) samt en TOKfylld vagn. Jag frågade om jag skulle hjälpa henne att packa ner allt och att vi kunde ta samma kassa. Hon blev superglad och 3-åringen undrade' vad heter du? Varför ska du hjälpa mamma? '. Det är ju så enkelt att bjussa på lite tid. Det blev 8 papperskassar och 3 plastpåsar som var välfyllda allihop.
'Mamma blev sjuk så jag handlar åt henne med' säger 'min' mamma och jag tänkte bara att det lönar sig att göra goda gärningar.
Min belöning kom nu ikväll!

I tisdags var jag på audition till detta och ikväll ringde Magnus Persson och sa att jag är en av 20 utvalda till hans kör. HERREGUUUUUD vad glad jag blev! Tjöt och hoppade, fnissade och skrattade och känner mig som om jag var en flaska välskakad ramlösa :)))))

4 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis=) Kram Jenny

Anette sa...

Wow, alltså!
Först måste jag bara kommentera det där med att hjälpa till i kassan. Tänk att så lite kan göra någon annan så glad! Det ska jag tänka på nästa gång jag ser någon som kan behöva en hjälpande hand.

Sen kören - jamen alltså! Önskar jag fick vara med - ni lär lyfta taket!
Jättegrattis till dig som får vara med - SÅ bra ÄR du!
Kram

Agneta sa...

Men du gör ju goda gärningar hela tiden, vännen min. Vad hade jag gjort utan dig när allting var som värst?

Kram
Agneta

Sara Li sa...

Underbar människa är bara förnamnet på dig tror jag bestämt! Vilken god gärning att hjälpa denna tvåbarnsmamma att packa ner sakerna i kassan! Åh vad jag hade blivit glad att få hjälp på det sättet.

Usch jag förstår att du saknar din syster mycket... hon skulle ju ha fått levt ett långt och härligt liv, inte gå bort så tidigt som hon gjorde. Usch det är hemskt bara jag tänker på det.

Kul att du också hade en blogg, och tack för din fina kommentar i min.

Kram Sara