måndag, maj 11

Som ett brev på posten ..

Idag har jag fått en sak som jag inte har haft på väldigt länge. En uppsagd make!
Inte så att jag har sagt upp honom som make, nej det var hans arbetsgivare som sa upp honom.
Jahupp ...
Detta kan man nu se på lite olika sätt.
  1. Antingen blir jag jätteorolig för "hur ska det nu gå och nu måste vi sälja huset ... "
  2. eller också "Ordet lyxhustru fick en ny innebörd. Jag arbetar heltid och maken sköter marktjänsten. "
Jag tänker ta nr 2. Bara så att ni vet, eller rättare sagt du vet - passning till maken som befinner sig på tjänsteresa hela veckan ... ähhhh ... hur tänkte de där?

3 kommentarer:

Anette sa...

Ja, hur tänkte dom där...
Troligtvis inte alls.
Och jag tror du gör rätt i att använda honom till lite "marktjänst" ett tag. Sötebrödsdagarna kan ta slut fort och vips sticker han på tjänsteresa igen.
Det ordnar sig - alltid. Frågan är bara hur.
Kram till dig!

Elisabeth sa...

Det krävs styrka att tänka så när den krassa verkligheten knackar på... å det har du ju!
Sen förstår jag ju att det inte är helt enkelt...!
Men på någe märkligt vis, så brukar det mesta ordna sig - och kanske är detta början på någe nytt... en ny trampolin för framtiden!

Varm varm kram... allitd!

Ann-Sofie sa...

Men usch vad trist!
Klart att du ska använda honom till marktjänst, lovely:)